سفارش تبلیغ
صبا ویژن



پند و اندرز سید بن طاووس به معتکفان

«بدان که اوج و کمال اعتکاف آن است که انسان عقل و دل و دیگر اعضای بدن خویش را تنها بر اعمال صالح وقف کند و آنها را بر درگاه خداوند و اراده مقدس او حبس نماید. معتکف باید فکر و جان و اعضای خود را با افسارهای مراقب به خوبی مهار کند و از چیزهایی که روزه دار باید از آن بپرهیزد کاملاً خودداری کند. بلکه دقت و مراقبه معتکف باید به مراتب بیشتر از روزه دار باشد، زیرا او هم روزه دار است و هم معتکف و هر معتکفی خود را ملزم نموده است که با تمام وجود به خداوند متعال روی آورد و رویگردانی و غفلت از حق را یکسره کنار نهد. بنابراین هرگاه معتکف، نور عقل و جانش را به غیر خدا مشغول کند، یا عضوی از اعضای بدنش را در کاری که طاعت پروردگار نیست به کار گیرد، به همان میزانی که غفلت نموده یا کوتاهی کرده از حقیقت اعتکاف خود کاسته است.

(اقبال الاعمال، ص195)


"ای خداوند حبیب!
به هر ریسمانی که آویختیم ، برید . بر هر شاخه ای که نشستیم ، شکست و بر هر ستونی که تکیه زدیم ، افتاد . تنها تویی که حق محبت را ، تمام و کمال ،ادا می کنی.
به ما هم الفبای محبت بیاموز"


امشب شب آرزوهاست خدایا با دستان خالی آمده ام و دلی غرق آرزوها.....

یا صاحب الزمان(عج) نمی دانم امشب کجای آرزوهای ما جای توست شاید اصلا دیگر تو جزء آرزوهایمان نیستی.

آخر ما عادت کرده ایم به نبودن تو . 

شاید ما آرزوهای بزرگتری از تو ؛ در سر داریم

ما آرزو داریم مدل ماشینمان کمی بالاتر رود

ما آرزو داریم خانه مان کمی مجلل تر شود ؛وضع مالیمان کمی بهتر شود؛ غصه ها و مشکلاتمان کمی بهتر شود؛ مسئولیت دنیایی مان کمی بیشتر شود؛ مراسم هایمان  کمی پرآب و تاب تر شود؛  رابطه هایمان کمی نزدیکتر شود؛ پارتی هایمان کمی قوی تر شود ؛زیر میزی هایمان کمی زیاد تر شود؛ تفریحاتمان کمی بیشتر شود؛ عزاداری ها و روزهای شهادت و مراسم های دعا و مناجات کمی خلاصه تر شود؛ آقا جان حلال کنید اگر شما در آرزوهای ما جایی ندارید.

حلال کنید که اشک چشم شما برای ماست و اشک چشم ما برای رسیدن به این دنیا

آقا حلال کنید که آرزو های شما برای ماست و آرزو های ما برا شما نیست....

خدایا برای  تسلای غم دل شیعه همین بس که موعودش را به او بازگردانی خدایا به حق صاحب الزمان و به حق این شب عزیز ؛دل شیعه را با ظهور سرور و آقایش شاد گردان که شیعه جز این آرزویی ندارد. 


خاطره هایی بسیار خواندنی از حضرت امام(ره)

امام (ره) به من گفتند: کودتاچی!



به نقل از فارس، ماهنامه پاسدار اسلام در شماره جدید خود ویژه‌نامه‌ای درباره حضرت امام(ره) منتشر کرد.
در یکی از مطالب، خاطراتی خواندنی از خانم زهرا مصطفوی دختر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی منتشر شده است که متن آن در ذیل می‌آید:


اشاره: آنچه در پی می‌آید بخشی از خاطراتی است که در طول سالهای گذشته از خانم دکتر زهرا مصطفوی یادگار گرامی حضرت امام سلام‌الله علیه شنیده‌ام؛ خاطراتی که از ساده‌ترین آنها مانند بازی با کودکان در خانه تا بزرگترین آنها همچون مسئله رهبری آینده، آموزنده و برای رهروان روح‌الله بسی ارزشمند است. اکنون به مناسبت سالگرد عروج آن عزیز سفرکرده - که همچنان اندیشه و راهش زنده و پویاست - تقدیم امت امام می‌شود.
محمدحسن رحیمیان
ادامه مطلب...


مهدی درسال 1336 در شهر دامغان به دنیا آمد و کودکی و نوجوانی‌اش را به همراه خانواده در تهران سپری کرد. او از همان ابتدا علاقه زیادی به مطالعه و تفکر داشت، از این رو تا قبل از پایان تحصیلات متوسطه، با کتب مذهبی بسیاری آشنا گردید. در سال 1354 وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و در رشته مهندسی راه و ساختمان مشغول به تحصیل گشت. با ورود به دانشگاه، همراه دیگر برادران مسلمان خود به فعالیتهای صنفی- سیاسی روی آورد و با وجود خفقان شدید آن دوران، با پخش اعلامیه و شر کت در تظاهرات و اداره فعالیت های مبارزاتی دانشگاه، مسؤولیت خود را در قبال اسلام، به خوبی به انجام رساند. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ادامه کار دانشگاه ها، مهدی انتشار نشریه دانش آموزی «هجرت» را به عهده گرفت. او جریانات سیاسی و داخلی را با تسلط و قدرتی کم نظیر تجلیل می‌کرد و مقالات او از بهترین کارهای مطبوعاتی و فرهنگی روزنامه‌های معتبر کشور بود. و آنگاه که جنایتکاران منافق با اسلحه در تهرا ن به مردم و پاسداران انقلاب حمله بردند، او قهرمانانه به مقابله با آنان پرداخته و در راه دفاع از آرمانهای اسلامی‌ ملت خویش، به سر منزل مقصود شتافت. این دانشجوی مسلمان پیرو خط امام آثار متعددی از خود به جای گذاشته است.

می‌رویم‌ تا خط‌امام‌ بماند.

 خطی‌ که‌ از ابراهیم‌ آغاز شد و در تداوم‌ سرخ‌ خویش‌ با دست‌های‌ پاک‌ محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) و علی (علیه السلام) به‌ قلب‌ پرشور امام‌ امت‌ رسید تا رنج‌بران‌ زمین‌ را از جور حکومت‌ قابیلیان‌ برهاند‌.

می‌رویم‌ تا خط‌امام‌ بماند.

خطی‌ که‌ تبلور قاطعیت‌ بر علیه‌ جباران‌، عصاره‌ عصیان‌ مستضعفان‌ علیه‌ مستکبران‌، فریاد همیشه‌ مظلومان‌، راه‌ پیروز محرومان‌ است‌.

می‌رویم‌ تا خط‌ امام‌ بماند.

خطی‌ که‌ رسالت‌ گسستن‌ زنجیرهای‌ اسارت‌ از دست‌ و پای‌ مغضوبین‌ زمین‌ را برعهده‌ دارد.

می‌رویم‌ تا خط‌ امام‌ بماند.

خطی‌ که‌ پیام‌ قیام‌ پیروزمند مستضعفان‌ را بر تارک‌ تاریخ‌ خواهد داشت‌ و پوزه‌ کثیف‌ جلادان‌را سرانجام‌ به‌ خاک‌ خواهد مالید.

می‌رویم‌ تا خط‌ امام‌ بماند.

خطی‌ که‌ راه‌ پیروز انقلاب‌ کبیر اسلامی‌ خلق‌ دلاور ایران‌ است‌ و باید که‌ حماسه‌‌ی قیام‌ را تا دوردست‌ها بکشاند و نهال‌ انقلاب‌ را در دل‌ خلق‌های‌ تحت‌ ستم‌ جهان‌ بنشاند.

می‌رویم‌ تا خط‌ امام‌ بماند.

خطی‌ که‌ با نفی‌ هرگونه‌ سازشکاری‌ و ستمکاری‌، نوید نابودی‌ سازش‌گران‌ و ستم‌کاران‌ را باخود همراه‌ داشت‌.

می‌رویم‌ تا خط‌ امام‌ بماند.

خطی‌ که‌ پاسداران‌ خون‌ رزمندگان‌ دلیر و شهیدان‌ به خون‌ خفته‌‌ی امت‌ قهرمان‌ ایران‌ است‌.

خطی‌ که‌ سرانجام‌ شوم‌ امپریالیسم‌ و سلطه‌ گران‌ اجنبی‌ را هم‌ اکنون‌ برقله‌ی‌ عالم‌ نمایان‌ ساخته ‌و دژ مستحکم‌ توحید را در دور دست‌های‌ هر ستم‌کده‌ برپا خواهد داشت‌.

می‌رویم‌ تا خط‌ امام‌ بماند.

(بخشی از دست نوشته های شهید)



فردا نه...
چند ساعت بعد هم نه...
چند ثانیه دیگر هم نه...
همین الان...

همین الان بیا آقا(عج)

آقاجان بگو جواب دلمو چی بدم؟

هردم ازم سوال می کنه هردم ازم جواب می خواد.......

حرف دلم اینه:

نوکر رخ ارباب نبیند سخت است، شب گر رخ مهتاب نبیند سخت است، لب تشنه اگر آب نبیند سخت است...یابن الحسن...یابن الحسن...

 ز هر کسی که گرفتم سراغ خانه تو؛ ز من گرفت نشان از تو و نشانه تو

نگار من، خوب من، سید من....بگو که از که؟ بگیرم سراغ خانه تو................


<      1   2   3   4   5   >>   >

تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم