سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهدا و علما
شنبه 89/10/25 | رحیمی

آیت الله جوادی آملی: انسان با اخلاق در برزخ زیبا محشور می شود / فشار قبر بر شهدا و علما اثر نمی گذارد


آیت الله جوادی آملی، شهدا و علما را از جمله افرادی دانست که به صورت زنده وارد صحنه برزخ می شوند و تصریح کرد: فشار قبر بر روی شهدا و علما اثر نمی گذارد، برای اینکه این افراد بدن برزخی خودشان را آنقدر نیرومند ساختند که فشار مرگ در آنها اثری نمی گذارد.
منبع خبر: سایت حوزه

آیت الله جوادی آملی، شهدا و علما را از جمله افرادی دانست که به صورت زنده وارد صحنه برزخ می شوند و تصریح کرد: فشار قبر بر روی شهدا و علما اثر نمی گذارد، برای اینکه این افراد بدن برزخی خودشان را آنقدر نیرومند ساختند که فشار مرگ در آنها اثری نمی گذارد.
حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز در درس اخلاق که با حضور جمعی از مسؤولان و بسیجیان و دانشجویان استان گیلان و تعدادی از فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار داشت: اخلاق فن اعتباری نیست، بلکه چندین رشته حقیقی را بر عهده دارد.
وی طب روحانی، معماری و مهندسی و هنر ملکوتی را از فنون اخلاق برشمرد و تاکید کرد: ما بعد از مرگ باید زنده وارد برزخ شویم اما برخی افراد به صورت مرده وارد برزخ می شوند.
 
* فشار قبر بر شهدا و علما اثر نمی گذارد

ادامه مطلب...

نقطه رهایی
شنبه 89/10/25 | رحیمی

زندگی برای یک سلام

اسمش قدرت‌الله بود. قدرت‌الله حسین‌زاده. سنی نداشت. نصف صورتش سوخته بود. خیلی گوشه‌گیر بود و از جمع فاصله می‌گرفت. همه‌اش تسبیح دستش بود و ذکر می‌گفت. بچه‌ها به من گفتند فلانی برو بیارش تو جمع خودمان. توی گردان یک تیم فوتبال داشتیم. گفتم قدرت‌الله بیا با ما بازی کن. گفت بازی بلد نیستم. گفتم حالا بیا وایستا دروازه. پوتین‌هاش را پوشید آمد ایستاد دروازده‌بان. هرچی توپ آمد رفت تو گل. ما فقط حرص می‌خوردیم. گفتم قدرت‌الله لااقل یکی از توپ‌ها را بگیر. تسبیح توی دستش را نشان داد و گفت: نه من دارم گل‌ها را می‌شمارم. شب عملیات کربلای 5 گفتم: قدرت الله خداوکیلی تو چی داری می‌گی این‌قدر تسبیح دست گرفتی پچ‌پچ می‌کنی؟ گفت هیچی. قسمش دادیم که تو رو قرآن چی داری می‌گی؟ گفت: دارم می‌گم «السلام علیک یا اباعبدالله»، می‌خوام این‌قدر این ذکر را بگم که برام ملکه بشه، دم رفتن یک بار بتونم به اربابت راحت سلام بدم. در عملیات کربلای پنج مرحلة سوم قدرت‌الله را اصلاً ندیده بودم. توی یک لحظه دیدم سر خاکریز نشسته. لحظه‌ای که من نگاهم بهش افتاد لحظه‌ای بود که تیر خورد و افتاد سر سنگر. دویدیم بالای سنگر را خراب کردیم، یقه‌اش را گرفتیم کشیدیم پایین. تیر خورده بود و درد داشت ولی داشت می‌خندید. لبخند زد. ما احساس می‌کردیم لبخند رضایت است. بغض کردیم که قدرت‌الله چی شده. سرش را بالا آورد و گفت: «السلام علیک یا اباعبدالله» و سرش افتاد.

منبع: امتداد


عجب حکایتی است حکایت انقلاب.

عجب حکایتی دارد حکایت شهدا.

حکایت خون هایی که به پای نهال انقلاب ریخته شد و امروز این نهال تبدیل به جوانی سی و دو ساله شده است...
این انقلاب هدیه ای است ارزشمند از "احمد رضا احدی" ها به ما نسل سوم انقلابی ها که امروز به
جای آنها در خط مقدم جنگ نرم قلم به دست و در خاکریز وبلاگهایمان سنگر گرفته ایم.
احمدرضا جان! باید بگویم که بسیجی امروز بسیجی تر است.
اگر شما هشت سال با دشمنان خارجی جنگیدی  ما هشت ماه با دشمنان داخلی و خارجی جنگیدیم.
اگر تو در فکه و شلمچه  و دهلاویه و طلائیه جنگیدی ما در فیس بوک و بالاترین و فرندفید و جرس جنگیدیم.
تو در سنگری پناه گرفته بودی که از آن بوی خاک وطنت را استشمام می کردی اما سنگر ما هیچ
شباهتی با سنگر تو نداشت. سنگر ما هیچ جا نبود و در عین حال همه جا بود.
جبهه ای که ما در آن شمشیر می زدیم خط مقدم و پشت خاکریزش یکی بود.
همه در خط مقدم بودیم. همه سپر بلای میراث خمینی بودیم و هستیم و خواهیم ماند ان شاءالله
دشمن تو مشخص بود اما دشمن ما گرگ بود در لباسی ....
اگر آن روز اسلحه تو کلاشینکف بود امروز اسلحه ما بصیرت است.
احمد رضا جان! وصیت نامه ات را خواندم.
چه زیبا نوشته بودی و البته مختصر و مفید
بگذار بهتر بگویم
وصیت نامه شش کلمه ای ات را خواندم.
همان وصیت نامه ای که به اندازه تاریخ انقلاب حرف برای گفتن داشت.
با تو هستم افسر جوان جنگ نرم! می دانی احمدرضا چه گفت؟

 

گفت: فقط نگذارید حرف امام روی زمین بماند! همین.
احمدرضا جان! خوش به حالت رفتی و ندیدی چه بلایی بر سر "حرف امام" آوردند
خوش به حالت رفتی و ندیدی که چه بلایی بر سر "عکس امام" آوردند.
خوش به حالت رفتی و ندیدی ....
فقط در همین حد بدان که بعضی ها حرف امام را  روی زمین گذاشتند.
بعضی ها زمین و زمان را به هم دوختند تا حرف امام در حرف خودشان محو شود.
همان هایی که تا لحظات آخر دوش به دوش و دست در دست امام بودند امروز عکس امام را در دست
گرفتند و برعکس امام رفتند.
احمدرضا جان! تاریخ را به عینه دیدم.
همانهایی که نخست وزیر امام بودند عکس امام را بر سر نیزه کردند و صفینی دیگر به راه انداختند.
دیدم کسانی را که در حکایت ثقیفه سکوت کردند و اشک علی هم در آنها اثر نکرد.
اما مطمئنم تجربه امروز من  از تو هم بیشتر است:
خواص بی بصیرت را تو در کتاب تاریخ خواندی و من با چشمانم دیدم.
من دیدم استمداد علی زمان را از امام زمان
من دیدم اشکان چشم "مالک اشتر" را که ای کاش کور می شدم و نمیدیدم.
احمد رضا جان اما بدان هنوز نهضت زنده است

گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر مرد تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان همگی بار سفر بربستند

شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز


سردرگمی رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قبال شکست بزرگ موساد: بنویسید ایران داستا‌ن‌پردازی کرده!

اعلام دستاورد بزرگ امنیتی ایران در شناسایی و انهدام شبکه جاسوسی موساد که عامل ترور شهید دکتر مسعود علی‌محمدی بود، رسانه‌های این رژیم را با سردرگمی جالبی مواجه کرده، به‌طوری که سعی می‌کنند با داستان‌سازی و برجسته کردن ادعای اختلاف در سیستم امنیتی ایران، شکست امنیتی کم‌سابقه موساد را تحت‌الشعاع قرار دهند.
به گزارش رجانیوز، سایت وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی که مجموعه‌ای از گزارش‌های روزنامه‌های این رژیم را جمع‌آوری کرده است، با یادآوری بخش‌هایی از اظهارات وزیر اطلاعات ایران، مدعی شد که این مجموعه اظهارنظرها در رسانه‌های همگانی اسرائیل تمسخر برانگیز تلقی شد.
"یوسی ملمن" که روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" از او به‌عنوان تحلیلگر امور اطلاعاتی و اتمی یاد کرد، در یک مصاحبه رادیویی گفت: "اعترافات" جوانی که در تلویزیون ایران ظاهر شد و ادعا کرد که از عوامل جاسوسی اسرائیل در ایران بوده، به صورتی بسیار ابتدایی و غیرحرفه ای تنظیم شده بود که نشان می دهد تهیه کنندگان این "اعترافات" از اساسی ترین جزئیات مربوط به شیوه کار و حتی محل قرار گرفتن مراکز اطلاعاتی اسرائیل ناآگاه هستند.
وی البته برای اثبات ادعای خود ترجیح داد توضیح ندهد! چه بخش‌هایی از این اعترافات به صورت بسیار ابتدایی و غیرحرفه‌ای تنظیم شده است.
اما در حالی که به نظر می‌رسد موساد هنوز در شوک اقدام اطلاعاتی ایران قرار دارد و نتوانسته استراتژی تبلیغاتی مشخصی برای رسانه‌های این رژیم در قبال این شکست بزرگ تدوین و ابلاغ کند، روزنامه "ییسرائل هیوم" (اسرائیل امروز) نیز در گزارش خود، همان دیدگاه یوسی ملمن را عرضه کرد تا معلوم شود بر اساس یک دستورالعمل شتابزده همه رسانه‌های صهیونیستی موظف شده‌اند به‌منظور تحت الشعاع قرار دادن این افتضاح امنیتی، جزئیات اعتراف شده از سوی عامل بازداشت شده را داستان و نشان از ناآگاهی دست اندرکاران آن القا کنند.

این روزنامه که تلاش می‌کرد برای ادعایش شاهد مثال بیاورد، نوشت: «از مواردی که به عنوان نمونه این ناآگاهی ذکر شده، از جمله بخشی است که آن جوان چگونگی ورود خود به فرودگاه بین المللی اسرائیل و شیوه برخورد با ماموران فرودگاه را شرح می دهد. او می گوید: مسوول بازرسی گذرنامه در فرودگاه چیزی از او به زبان عبری پرسید که چون نفهیمد، موجب سوءظن شد و آن گاه مامور اسرائیلی که مسؤول گرفتن آن ها بود دخالت کرد و کارت شناسایی خود را نشان داد و از آن جا بیرون آمدند. چنین تعریفی نمی تواند با واقعیات وفق دهد. مورد دیگری که "یوسی ملمن" به عنوان مثال ذکر کرد هنگامی است که آن جوان شرح می دهد که پس از خروج از فرودگاه، از تل آویو رهسپار مرکز عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل شدند. او از جمله تعریف کرد در اتوبان تل آویو- اورشلیم حدود نیم ساعت با اتومبیل پیش رفتند و وارد پادگانی شدند و در داخل پادگان چند کیلومتر پیش رفتند و در کنار آن ها، جدار سیمی نصب شده بود که جریان برق در داخل آن وجود داشت. این گفته ها با واقعیات بسیار فاصله دارد و چیزی جز خیال بافی غیرحرفه ای نیست.»

با این حال، این روزنامه نیز هیچ‌گونه توضیحی نداد که کدام قسمت از این اعترافات با آنچه که آن را واقعیات می‌خواند، فاصله بسیاری دارد و خیال‌بافی است!

اما در حالی که شکست بزرگ امنیتی موساد، به‌عنوان یک ضربه بزرگ حیثیتی برای این سرویس قلمداد شده و ادعای نفوذناپذیری آن را بی‌پایه کرده است، روزنامه "ییسرائل هیوم" در ادامه گزارش خود، به‌جای توصیه سرویس امنیتی این رژیم به اصلاح منافذ آن، ادعای اختلاف میان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را مطرح کرد که در این بخش نیز اطلاعات غلطی که نشان‌دهنده اوج ناآگاهی نویسندگان گزارش از شرایط ایران است، به چشم می‌خورد.
این روزنامه با دوگانه‌سازی از فضای ایران مدعی شد که از هنگامی که احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسید، به انتقال اختیاراتی از وزارت اطلاعات به سپاه پاسداران پرداخت.  احمدی نژاد در این اقدام هدف دوگانه ای را جستجو می کرد: وزیر اطلاعات توسط مقام رهبری تعیین و منصوب می شود و بنابراین، خود را نسبت به او وفادار می داند که چنین وضعی مورد خرسندی احمدی نژاد نیست.
تحلیل خنده‌دار این روزنامه صهیونیستی در حالی است که وزیر اطلاعات را رئیس‌جمهور منصوب می‌کند و برعکس فرمانده سپاه منصوب مقام معظم رهبری است.
در ادامه این گزارش، روزنامه اسرائیلی برای مستند کردن ادعاهایش، از برخی اظهارنظرهای مسئولین در قوای مقننه و قضائیه کدهایی آورده که نشان می‌دهد برخی دقت نکردن‌ها در اتهام زدن به دستگاه امنیتی چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد.
روزنامه صهیونیستی در این زمینه می‌افزاید: این انتقادها به ویژه از هنگام سوءقصد به جان دو دانشمند اتمی (مجید شهریاری که کشته شد، و فریدون عباسی که زخمی گردید) شدت گرفته و نمایندگانی در مجلس به صراحت زبان به اعتراض گشودند که چگونه ممکن است که پس از قتل علی محمدی، در روز روشن و در قلب تهران، به جان دو دانشمند اتمی این چنین سوءقصد می شود و مقامات اطلاعاتی و امنیتی حکومت نه تنها قادر به محاکمه و مجازات عوامل آن نمی گردند، بلکه حتی نمی توانند آن ها را شناسائی و بازداشت کنند. انتقاد مشابه حتی از زبان دادستان عمومی و انقلاب تهران بیان شد که پس از سوءقصد به جان شهریاری و عباسی، گفت: امیدوارم که پرونده این دو نفر به سرنوشت پرونده علی محمدی دچار نشود.

 


ناگفته های درباره سرداب حرم حضرت عباس (ع)
     
وقتی به قبر مطهر حضرت در سرداب رسیدیم، من دست خود را به داخل آبی بردم که بر روی قبر مطهر حضرت ایستاده بود و جرعه‌ای از این آب نوشیدم، تا ارتفاع حدود 10 سانت بر روی قبر مطهر حضرت آب ایستاده بود و به تمام مقدسات قسم تا آن لحظه از عمرم آبی‌ گواراتر و زلال‌تر از این آب ندیده و ننوشیده‌ بودم.
بنای حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) از همان ابتدا بر روی این سرداب و آب بنا شده و این امر تأثیری بر روی استحکام حرم حضرت نداشته است؛ بسیاری از کم‌و‌کیف این امر روشن نیست که این موضوع چیزی جز معجزه نمی‌تواند باشد.
علیرضا فداکار، معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفتگو با فارس با اشاره به سفر چند سال پیش خود به عتبات پس از سقوط صدام و زیارت سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) اظهار داشت: بنده در سال 82 و تقریبا 6 ماه پس از سقوط صدام به سرداب حرم حضرت مشرف شدم.
وی افزود: علت اینکه برخی از حرم‌های مطهر ائمه(ع) دارای سرداب هستند به این خاطر است که به مرور زمان، زمین‌های اطراف حرم به خاطر ساخت و سازها، گذر زمان، وزش باد و شرایط جوی از سطح حرم بالاتر آمده است و به این دلیل سرداب ایجاد شده است به طور مثال در نجف اشرف علت اینکه حرم حضرت امیرالمؤمنین‌(ع) سرداب ندارد به این خاطر است که حرم حضرت در بالاترین نقطه شهر واقع شده اما در کربلای معلی، حرم حضرت سیدالشهدا و حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) در گودی واقع شده است.

فداکار خاطرنشان کرد: اما سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) حدودا 4 متر پایین‌تر از سطح حرم قرار دارد و ما به اتفاق شیخ مهدی کربلایی، امام جمعه حرم امام حسین‌(ع) به این سرداب مطهر وارد شدیم و در واقع تا پیش از این تاریخ، سرداب حرم حضرت کاملا قفل بود و کسی اجازه ورود به آن را نداشت.
معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: در سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) چیزهایی دیدم که برایم آن روز را بعنوان شیرین‌ترین و زیباترین روز طول عمرم رقم زد.

ادامه مطلب...

   1   2   3      >

تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم