سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عبور از عجب و رسیدن به معرفت


در جدیدترین شماره ماهنامه «سوره»، گفتاری منتشر نشده از شهید سید مرتضی آوینی به چاپ رسیده است. ظاهر این گفتار حکایت از موعظه ای اخلاقی در باب دوری جستن از کبر و عجب دارد، اما باطن آن حاوی نکاتی معرفت شناسانه در باب پیوند «دانش» و «ارزش» یا رابطه «شناخت» و «اخلاق» است که بحثی بسیار مورد توجه در معرفت شناسی است.

زمانی که جلسه شروع می‌شود تازه یادشان می‌افتد که محتوای جلسه را ضبط کنند شاید کسی فکر نمی‌کرد که چندی بعد دیگر خبری از سید مرتضی نباشد. جلسه در جمع عده ای از طلاب برگزار شد و نوار دست دومی‌هم که گفت وگوها روی آن ضبط شده بود آن قدر وضعیتش خراب بود که به سختی توانستیم آن را روی کاغذ پیاده کنیم. موضوع دیگری هم در این جلسه مطرح شده بود که متاسفانه نوار کفاف نداده است به هر حال آنچه می‌خوانید مطالبی است که شهید آوینی در مقدمه جلسه ـ که ظاهرا قرار بوده سلسله وار ادامه پیدا کند ـ مطرح کرده است.
ادامه مطلب...

نگاه شهدا
دوشنبه 90/5/17 | رحیمی

بیایید با نام شهدا از خواب غفلت بیدار بشیم

ما منتظر سفر کرده ای هستیم که

اعمال ما آمدنش را نزدیک میکند

جوانان بهوش

ظهور نزدیک است....

(اگر با طلوع آفتاب از خواب بیدار شویم نمازمان قضا می شود)


رمضان کریم
دوشنبه 90/5/17 | رحیمی

 

بر مهمانی خداوند فرا خوانده شدید و از جمله اهل کرامت قرار گرفتید.

در این ماه، نفس‌های شما تسبیح، خواب شما عبادت، عمل‌هایتان مقبول و دعاهایتان مستجاب

است
.


 

به بهانه فرشی که واقعا قرمز است

 


 

در حدیث قدسی آمده است :به بندگانم بگوئیدبه لباس دشمنانم در نیایند و خود را شبیه دشمنان من نکنند که در این صورت آنها هم دشمنان من خواهند بود

امام صادق(ع) می‌فرمودند:«سزاوار نیست زن مسلمانی، لباسی بپوشد که بدن وی را نمی‌پوشاند»

امشب داشتم به عکس های فرش قرمز فیلمی در یکی از سایتها نگاه میکردم

خدایا زن مسلمان کشور من....در مقام یک الگو در رسانه ملی و سینما....و هرچه دیده هایم را با احادیث و روایات و آیاتی شبیه آنچه در بالا آمده است تطبیق میدهم بیش از پیش به حیرتم افزوده میشود و علامت سوال بزرگی که هیچ کس جوابش را درست به من نداد.

چرا در کشور مسلمان ما با جمعیت غالب شیعه؛ بازیگر ان زن سینما، با پوششی در مجامع ظاهر میشود که به حقیقت در شان یک انسان نیست چه رسد به شیعه ای منتظر؟؟؟؟

ما بی حجابیمان را درمان که نمیکنیم...

در رسانه ملی مان و در سینمایمان به نمایش میگذاریم

بهشان سیمرغ بلورین میدهیم

ازشان عکس و پوستر چاپ میکنیم و به درودیوار خانمان میزنیم

 با آنها حتی در مقام گشت ارشاد هم  بهترین برخوردها را داریم

و آنچه بیش از پیش مولایمان صاحب الزمان(عج) و هر شیعه متعهد منتظری را میرنجاند این است که:

ما برای الگوهای بی حجابی کشورمان فرش قرمز پهن میکنیم وتصاویرش را برای تمام جهان مخابره میکنیم.....

و من همچنان با این می اندیشم که:

چرا در کشور مسلمان ما با جمعیت غالب شیعه؛ بازیگر ان زن سینما، با پوششی در مجامع ظاهر میشود که به حقیقت در شان یک انسان نیست چه رسد به شیعه ای منتظر؟؟؟؟


فرش قرمز نمادی از سینمای سرمایه داری!



جریان لیبرالیسم و سرمایه داری غرب همیشه تلاش داشته نوع طرز تفکر خود را در همه ابعاد به دیگر ملت ها و دیگر فرهنگ ها القا کند. این جریان که بر پایه مادی گرایی و اومانیسم استوار است تمام توان خود را به کار گرفته تا نمادها و نوع نگاه خود را در تمام زمینه های زندگی بشری نمایان کند، به گونه ای که بدون تردید می توان در بخش های مختلف زندگی امروز در غرب این نمادها را مشاهده کرد.
این تفکر عرصه هنر و سینما را هم از القای اهداف و نوع نگاه خود رها نکرده و اتفاقاً به صورت ویژه ای در این عرصه وارد شده و با فراهم کردن جلوه های مادی گرایی در عرصه هنر بیننده را دعوت به روی آوردن به لیبرالیسم و مادی گرایی فرهنگی کرده است. یکی از آشکارترین مظاهر فرهنگی این مکتب فکری در سینمای امروز را می توان مراسم و جشنواره های پررزق و برقی دانست که هر ساله در زمان معینی برگزار می شوند، در این جشنواره ها بیش از هر چیز نمایش مد و لباس و ثروت و دیگر مظاهر مادی دیده می شود. اما در این میان علاوه بر این برنامه ها هر ساله، جشن هایی همچون فرش قرمز هم که پیش از اکران فیلم های غربی برگزار می شود دقیقا از دیگر مصادیق سینمای سرمایه داری است.
در این میان باید به این موضوع اشاره کرد که به تقلید از سینمای غرب فرش قرمز به تازگی در برخی کشورها از جمله ایران هم باب شده است.

ادامه مطلب...

   1   2      >

تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم