سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باربی دختری از جنس تهاجم فرهنگی

بسیاری از وسایل در جهان ما از سیری از تحولات گذشته اند تا به طرح متعالی خود رسیده اند . باربی نیز از این قاعده مثتثنی نیست و یک سیر تحولی را پشت سر گذاشته تا به این مرحله رسیده . بزرگترین تحول این عروسک محبوب ، تغییر نژاد آن از نزاد آلمانی به نژاد آمریکایی است.در زیر به اختصار به این مطلب پرداخته شده .

شکل و اندام باربی بر گرفته از اندام یک زن زیبا و محبوب آلمانی به نام “بیلد لیلی” است که بعد از جنگ جهانی دوم ، خود فروشی می کرد . عروسک این زن ابتدا در آلمان تولید می شد ؛ لکن نه به برای بازی کودکان بلکه برای بزرگ سالان و کلکسیونر ها .

به هر شکل ، شرکت متل که در سال 1945 درکالیفرنیای جنوبی تاسیس شده بود امتیاز تولید این عروسک را از آلمان ها خریداری وشروع به طراحی وساخت باربی امروزی کرد .

تغییر نژاد این عروسک از ژرمن(نژاد آلمانی) به آنگلوساکسن(نزاد آمریکایی) را کمپانی متل به “جک رایان” کارمند سازمان پنتاگون و طراح موشک های “اسپارو” و “هاوک” سپرد . جک رایان که استعداد و تخصص خاصی در شناخت فرم هیکل زنان داشت کار خود را به کمپانی متل تحویل داد و به جرات می توان گفت که کمپانی متل مدیون طراحی رایان است .

کمپانی متل که در ابتدا قاب عکس و مبلمان تولید می کرد با طراحی باربی آغاز به تولید انبوه اسباب بازی نمود . همچنین این شرکت در سال 1955 برای تبلیغ عروسک های خود با کمپانی میکی ماوس وارد همکاری شد که این ابتکار موجب دگرگونی ساختاری در تجارت اسباب بازی گردید .

بعدها کمپانی متل در سال 1961 عروسکی تولید کرد به نام “کن” . عروسک کنپسری بود با موهای قهوه ای و لباس های بسیار شیک . به این ترتیب باربی صاحب یک دوست پسر شد . کارخانه متل بعد ها عروسک های میچ و اسکیپر را نیز تولید کرد .

ادامه مطلب...

ما جزئی از ایرانیم...پس اگر ایرانی هستیم، پس حق انتخاب داریم...

پس در انتخابات شرکت می کنیم...

http://moujahed.ir/wp-content/uploads/2012/02/12-Esfand-zionist.jpg

http://moujahed.ir/wp-content/uploads/2012/02/12-Esfand-uk.jpg

http://moujahed.ir/wp-content/uploads/2012/02/12-Esfand-usa.jpg


<      1   2      

تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم