سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سردار
یکشنبه 90/1/21 | رحیمی

                                                                  از خاک تا افلاک


برگی از درخت تنومند مجاهدتهای سردار شهید حاج اکبر خرد پیشه شیرازی به قلم همسر شهید


- در سال 1334 در صفاشهر فارس دیده به جهان گشودند، پس از گزراندن دوران دبستان و دبیرستان در سال 55 به تشویق مرحوم حاج آقا چیذری برای تحصیل علوم دینی به شهر مقدس قم عزیمت کردند و در مدرسه آیت الله گلپایگانی مشغول تحصیل شدند.

ادامه مطلب...

سید
شنبه 90/1/20 | رحیمی

سیدمرتضی و مخالفانش2

ماجرای عروس و قصه های مجید

فشارهای بیرونی که بواسطه حضور سیدمرتضی به حوزه هنری تحمیل می شود از دیگر قضایا بود. تمجید شجاعانه آوینی از فیلم «عروس» افخمی شروع حملات بی سابقه ای به وی بود در حدی که روزنامه کیهان به مدیریت مهدی نصیری، گستاخانه نوشت: «آقای آوینی از فیلم عروس خوشتان آمده یا از خود عروس (با بازی نیکی کریمی)». تمجید آوینی از این فیلم البته تمجید ارزشی نبود بلکه بیشتر ناظر به تکنیک بود. آوینی در دفاع از فیلم عروس با استفاده از ادبیات خاصی که در حوزه فلسفه سینما به دست آورده، می نویسد: «فیلم عروس توانسته است که از مرز تصنع فاصله بگیرد و به واقعیت تبدیل شود. در فیلمنامه هیچ چیز نیست که تو را مشکوک کند به آنکه همه این ماجرا دامی است که کارگردان برای تو گسترده است تا به فلان پیام برسی – احساسی که من در غالب فیلم ها دارم و به همین دلیل بسیار کم اتفاق می افتد که برای دل خودم به سینما بروم؛ بیش تر به حکم وظیفه به سینما می روم و کمتر فیلمی هست که بتواند مرا از احساس تصنع بیرون بیاورد.»
ادامه مطلب...

سیدمرتضی
شنبه 90/1/20 | رحیمی

                                                    سیدمرتضی و مخالفانش

سید مرتضی آوینی گنگ خواب دیده ای بود که در زمانه خویش فهم نمی شد و حتی باید گفت هنوز هم دوره فهم تفکر او فرانرسیده است؛ چه اینکه از سوی دشمن و دوست، به غلط دوست و دشمن تلقی می شد و هنوز می شود. سعه وجودی او به مثابه یک تئوریسین فرهنگی در عالم نظر و به عنوان یک عنصر فرهنگی در عالم عمل، به اندازه ای بود که بسیاری نمی توانستند ملاحظات نظری و عملی دخیل در عقاید و مواضع او را فهم کنند.

این مخالفت ها گاه پایه نظری داشت؛ چنانکه انتلکتوئل ها و شبه روشنفکران در نشریات شان و یا مثلا در سمینار سینمای پس از انقلاب با او مخالفت می کردند؛ گاه نیز از سوی کسانی ابراز می شد که اگرچه همچون او مسلک انقلابی داشتند اما در انتخاب طریق اشتباهات فاحشی کرده بودند و از گزند تیزی نگرش آوینی در امان نمانده بودند. از همین گروه دوم نیز کسانی بودند که بواسطه بهره مند نبودن از عمق نظری و فرهنگی سیدمرتضی و یا فی المثل دانش سینمایی او، از پایگاهی ایدئولوژیک و سیاسی در برابر او می ایستادند. هر چه بود سیدمرتضی به نحوی غریبانه درهمه این موارد مظلوم واقع می شد و او تا مرگ این مظلومیت را به همراه خود داشت و اگر نبود که مولایش او را «سید شهیدان اهل قلم» بنامد معلوم نبود که این حجاب مظلومیت هنوز برطرف شده باشد. در این بین البته او شمع جمع حلقه ای از یاران و مریدان بود که همگی از اهل مجاهدت و فضل و علم و نبوغ بودند.
ادامه مطلب...

غزه
شنبه 90/1/20 | رحیمی

زیر لب می گویم 

با تمام بغض نشکفته ام

غزه !

پاره تن اسلام

کمی تحمل کن ....

سقّا ها می آیند ....!

مشک ها و خشم ها

همه

در راهند

اندکی تحمل کن !

برای کودکانت

لالایی اصغر (ع) بخوان

شاید امشبی بخوابند

تا که شاید

صبح شود !

***

اندکی تحمل کن

تا

لشکر پابرهنگان

روبروی دژخیمان کفر

صف کشند

و تو را

ای تراز آزادگی انسان

از بند رهایی بخشند !

***

 

غزه !

سرزمین کوچک آسمانی

اندکی تحمل کن

***

ابابیل

آن پرنده های کوچک

اما

سرخ و آزاد

در راهند

تا با سنگ ریزه ها

مرکاواها را

به قعر جهنم بفرستند

اندکی تحمل کن ...

وبلاگ پسرک چوپان


نمادهای المپیک در خدمت ترویج فراماسونری
                                                                                     


به گزارش مشرق،ونلاک و مندویل، نام عروسک‌های بازی‌های المپیک 2012 لندن هستند، اما چرا آنها یک چشم دارند و آیا نمی‌توان گمانه‌زنی کرد که در پس طراحی این عروسک‌ها، اندیشه‌ای نهان شده است؟

عروسک های مزبور تنها با داشتن یک چشم، ناخودآگاه توجه ما را معطوف به علامت تک چشم فراماسونری می کنند. تک چشم یکی از نمادهای اصلی فراماسونری است و استفاده صریح از این نماد به عنوان یکی از نمادهای المپیک 2012 با توجه به اینکه لوگوی این دوره از بازی ها هم در ارتباط با فراماسونری بوده است پس میتواند در بردارنده ی این پیام باشد که می بایست منتظر اتفاقات جدیدی از این دست در برنامه های افتتاحیه و اختتامیه مسابقات باشیم و برگزاری بازی های المپیک در کشور انگستان وشهر لندن (مرکز و مهد فراماسونری در جهان) و آن هم در سال 2012، سالی که صیونیست ها نگاه ویژه ای به آن دارند، خود نیز بسیار قابل تامل است.
ادامه مطلب...

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم