سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                                                       

برگزاری کنفرانس منجی گرائی (مهدویت) از دیدگاه ادیان و مکاتب مختلف در شهر منچستر انگلستان



کنفرانس منجی گرایی از دیدگاه ادیان ومکاتب مختلف با مشارکت صدها نفر از مسلمانان ، مسیحیان ، یهودیان وبوداییان از شهرهای مختلف انگلیس در روز یکشنبه 15 ژون 2008 با ابتکار مرکز اسلامی منچستر در سالن آل والیس بنکوتینگ شهر منچستر برگزار گردید.
در این کنفرانس یک روزه اندیشمندان وسخنوران مسلمان ، مسیحی ویهودی وهمچنین از مکتب بودایی به بیان دیدگاههای خود در خصوص فلسفه انتظار و اعتقاد به منجی بشریت و مسئله مصلح موعود پرداختند و راههای گسترش فرهنگ منجی گرائی درسطح جهان را مورد بحث قرار دادند.


ادامه مطلب...

زینب
جمعه 90/1/19 | رحیمی

                                                                      
        زینب کبری سلام الله علیها


ولادت

ثمره ازدواج مبارک علی علیه السلام و فاطمه زهرا علیها السلام پنج فرزند به نام های حسن، حسین، زینب، ام کلثوم و محسن است.

بنابر آن‌چه که از امام صادق علیه السلام رسیده است «محسن» که آخرین فرزند زهرا بود، بر اثر تجاوز و هجوم دشمنان اسلام به خانه آن حضرت، در شکم مادر جان داد و به دنبال این حادثه دردناک و صدماتی که بر جسم فاطمه علیها السلام وارد آمد، آن حضرت بیماری شدید پیدا کرد و به شهادت رسید.

زینب، سومین فرزند مهد ولایت است که به احتمال قوی در سال ششم هجرت در مدینه چشم به جهان گشود.

 
زینت پدر

ادامه مطلب...

فصل دهم
جمعه 90/1/19 | رحیمی

                                                                                 فتح خون


فصل دهم:  تماشاگه راز

راوی

حسین دیگر هیچ نداشت که فدا کند، جز جان که میان او و ادای امانت ازلی فاصله بود... و اینجا سدره المنتهی است. نه... که او سدره المنتهی را آنگاه پشت سرنهاده بود که از مکه پای در طریق کربلا نهاد... و جبرائیل تنها تا سدره المنتهی همسفر معراج انسان است .

ادامه مطلب...

فصل نهم
جمعه 90/1/19 | رحیمی

                                                                              فتح خون

 

فصل نهم:  سیاره رنج

 راوی

روز بالا آمده بود که جنگ آغاز شد و ملائک به تماشاگه ساحتِ مردانگی و وفای بنی آدم آمدند. مردانگی و وفا را کجا می توان آزمود، جز در میدان جنگ، آنجا که راه همچون صراط از بطن هاویه آتش می گذرد؟ ... دیندار آن است که درکشاکش بلا دیندار بماند، وگر نه، درهنگام راحت و فراغت و صلح و سلم ، چه بسیارند اهل دین، آنجا که شرط دینداری جز نمازی غراب وار و روزی چند تشنگی و گرسنگی و طوافی چند برگرد خانه ای سنگی نباشد.

ادامه مطلب...

فصل ششم
جمعه 90/1/19 | رحیمی

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Tahoma; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; text-indent:0cm; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} h4 { margin-right:0cm; margin-left:0cm; text-align:center; text-indent:0cm; background:#F0F0F0; border:none; padding:0cm; font-size:12.0pt; font-family:Tahoma; font-variant:small-caps; color:#663300; font-weight:bold;} p { margin-right:0cm; margin-left:0cm; text-indent:15.0pt; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt;} div.Section1 {page:Section1;} -->

فتح خون


فصل ششم:  ناشئه الیل

راوی

اینک زمین در سفر آسمانی خویش به عصر تاسوعا رسیده است و خورشید از امام اذن گرفته که غروب کند . دیگر تا آن نبأ عظیم ، اندک فاصله ای بیش نمانده است و زمین و آسمان در انتظارند . فرات تشنه است و بیابان از فرات تشنه تر و امام از هر دو تشنه تر. فرات تشنه مشکهای اهل حرم است و بیابان تشنه خون امام و امام از هر دو تشنه تر است؛ اما نه آن تشنگی که با آب سیراب شود... او سرچشمه تشنگی است ، و می دانی ، رازها را همه ، در خزانه مکتومی نهاده اند که جز با مفتاح تشنگی گشوده نمی شود . امام سرچشمه راز است و بیابان طف ، عرصه ای که مکنونات حجاب تکوین را بی پرده می نماید. مگر نه اینکه اینجا را عالم شهادت می نامند ؟ و مگر از این فاش تر هم می توان گفت؟

ادامه مطلب...

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم