سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترفند دختران مسلمان ترکیه برای حفظ حجاب + عکس
دختران مسلمان ترک که با ممنوعیت حجاب در برخی مراکز آموزشی و عمومی مواجه هستند، با گذاشتن کلاه گیس روی روسری به جنگ ممنوعیت حجاب رفته اند.
به گزارش شیعه نیوز، دختران مسلمان ترک که با ممنوعیت حجاب در برخی مراکز آموزشی و عمومی مواجه هستند، با گذاشتن کلاه گیس روی روسری به جنگ ممنوعیت حجاب رفته اند، عکسهای زیر از نشریه "حریت" ترکیه این ترفند دختران مسلمان را نشان می دهد:

وقتی مقایسه می کنم این عکسها را با بعضی صحنه ها که از بانوان کشورم در خیابان می بینم دلم میگوید ای گاش....

                                                                     



                                        


حدود پوشش زن در اسلام2

شهید ثانی رضوان الله علیه در مسالک ضمن بحث از ادله این مساله، در پاسخ استدلال به سیره و اتفاق مسلمین چنین می گوید:

و دعوی اتفاق المسلمین علیه معارض بمثله و لو تم لم یلزم منه تحریم هذا المقدار لجواز استناد منعهن الی المروة و الغیرة بل هو الاظهر، او علی وجه الافضلیة اذ لا شک فیها.

ادعای اتفاق مسلمین بر جلوگیری از بازگذاشتن چهره و دو دست مردود است.اولا به دلیل اینکه ضد چنین اتفاقی نیز نقل شده است; یعنی نقل شده که سیره مسلمین همواره اینچنین بوده است که زنان چهره و دو دست را باز می گذاشته اند.

(قبلا ایشان یکی از ادله موافقین باز گذاشتن چهره و دو دست را چنین بیان کرده اند:

لا طباق الناس فی کل عصر علی خروج النساء علی وجه یحصل منه بدو ذلک من غیر نکیر.
ادامه مطلب...

                                                                       

                                                                          حدود پوشش زن در اسلام

مجموعه آثار ج 19 ، مطهری، مرتضی؛

اکنون می خواهیم حدود پوششی که در اسلام بر زن واجب شده است، با توجه به همه دلایل موافق و مخالفی که در مساله هست، از دیده فقهی بررسی کنیم.

مجددا توضیح می دهیم که بحث ما جنبه علمی دارد نه فتوایی.این بنده نظر خودم را می گویم و هر یک از شما باید عملا به فتوای همان مجتهدی عمل کند که از او تقلید می نماید.

قبلا لازم است مطالبی را که از نظر فقه اسلامی قطعی و مسلم است مشخص کنیم و سپس به مواردی که مورد اختلاف و قابل بحث است بپردازیم:

1.در اینکه پوشانیدن غیر وجه و کفین بر زن واجب است، از لحاظ فقه اسلام هیچ گونه تردیدی وجود ندارد.این قسمت جزء ضروریات و مسلمات است.نه از نظر قرآن و حدیث و نه از نظر فتاوی در این باره اختلاف و تشکیکی وجود ندارد.آنچه مورد بحث است پوشش چهره و دستها تا مچ است.
ادامه مطلب...

فدک
سه شنبه 90/1/23 | رحیمی

بوسه‌ای بر دیوار باغ فدک

 نه از پشت در خانه‌ات اجازه دارم صدایت کنم؛
نه در کوچه بنی هاشم.

برای غریبی‌ات اشکی بریزم؛
و نه حتی
بر دیوار پهلو شکسته باغ فدک
بوسه‌ای بنویسم.

تنها به من اجازه داده‌اند،
به سنگ‌های بی روح بقیع خیره شوم
و بر مزار پنهان شده‌ات
نماز بگذارم. 
بچه های قلم


نامه
دوشنبه 90/1/22 | رحیمی
نامه ای از سید مرتضی آوینی به برادرش در آمریکا

 شهید آوینی در نامه خود به برادرش این گونه نوشت:‌دلم می‌خواست امروز که ایران، این پسر گم شده، بعد از قرن‌ها می‌رود که به آغوش خانواده‌ی خویش بازگردد، در کنارم بودی و با هم زیر لوای اسلام عزیز و در کنار امام خمینی، این فرزند راستین محمد(ص) و این نشانه‌ی خدا بر زمین، جهاد می‌کردیم.

به گزارش فارس، یکی از برادران «شهید سید مرتضی آوینی» دیربازی است که در ایالات متحده آمریکا سکونت دارد.آن چه خواهید خواند متن تخلیص شده یکی از نامه های مرتضی به این برادر است.برای دریافت متن کامل این نامه با سید محمد آوینی تماس گرفتیم.ابتدا قول مساعد داد اما زمانی که برای پیگیری این قول دوباره مزاحم ایشان شدیم ، با این جمله ساده که «پیدا نشد» امیدمان نا امید شد و به ناچار به همین متن کوتاه شده و ناقص بسنده کنیم. امید آن که روزی تمامی آثار آن فرزانه بی بدیل از سد گزینش نزدیکان و منسوبین ایشان به سلامت بگذرد و در دسترس عموم قرار گیرد.

ادامه مطلب...

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

تمامی حقوق مادی و معنوی " یاد یاران " برای " رحیمی " محفوظ می باشد!
طـرّاح قـالـب: شــیــعــه تـم